Att bli sviken av sin bästa vän...

Har du någonsin blivit sviken av din bästa vän? eller en ganska nära vän? - Jag har...

Jag tror ganska många har blivit svikna på det sättet. Man tror att man är riktigt nära en person, en person man berättar allt till, en person som vet allt om ens liv. och sen så pang! Han/hon är emot dig, berättar alla dina hemligheter rakt ut till världen, berättar dina brister... allt!

.

.

.

Har ni någonsin känt att ni inte vill berätta allt för att ni är rädda att dom ska svika er? Tänk er att ni har en ganska stor hemlighet... En hemlighet som ingen vet. Din bästa vän får reda på att du döljer något men du vill fortfarande inte berätta för du är rädd för vad han/hon ska säga. Du är rädd för att bli sviken.

Men din bästa vän tjatar och tjatar på att du ska säga vad det är, vad det är du gömmer. Att du kan lita på honom/henne. Så till slut berättar du det...

Och han/hon reagerar precis så du trodde att han/hon skulle göra. Din bästavän börjar skratta rakt upp i ansiktet på dig, frågar om du skämtar och sen skrattar ännu mer.

.

.

Men vet du vad... om han/hon nu skrattade åt det du sa... då är det ingen bästavän. Din bästavän ska du kunna berätta allt till... precis allt, vad det än gäller. Tänk att det alltid finns någon som du kan berätta allt till och vara dig själv med... du måste bara hitta den personen

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

om man är en person som alltid blir sviken av den person man kunde lita mest på - varenda människa jag kommit riktigt nära har svikit mig - hur ska man då börja lita på människor igen? jag kan inte släppa in människor i mitt liv, jag har vänner ja, men ingen att prata med, ingen att lita på. hur gör man? hur återfår man förtroendet för människor?

2011-10-10 @ 19:07:51
Postat av: Elin

Jag har blivit sviken av någon jag trodde var min bästa kompis, dessutom av alla mina andra kompisar också, samtidigt. Jag var utan kompisar i kanske 1 och ett halvt år, sen blev jag ett jedhead (= fan av Jedward) och skaffade twitter för att bl.a. följa dem. Efter någon månad så träffade jag 2 jedheads på twitter, en från Sverige (fast i en annan del än där jag bor) och en från Österrike. Dem är världens bästa tycker jag, love them <3 vi tweetar/chattar med varandra på Skype nästan varje dag (på engelska då då, eftersom en av dem inte pratar svenska) och vi är varandras bästa vänner. Ni är bäst <3



Så om ni inte har några kompisar, skaffa twitter så kanske du hittar någon eller några som du har något gemensamt med! Jag hittade mina bästa kompisar där och även fast jag aldrig träffat dem så betyder dem så himla mycket för mig!! <33

2012-01-31 @ 17:57:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0