Att leva upp till andras förväntningar

Har alla alldeles för höga förväntningar på dig?
Förväntar dina föräldrar dig att du ska ha A (MVG) i alla ämnen?
Förväntar sig dina föräldrar att du ska vara den söta rara flickan som inte gör något dumt? eller killen som inte går och på en enda fest?
Förväntar sig dina kompisar att du skulle kunna göra allt för dom? Även när ditt liv själv går rakt ner?

Så är det för mig. Mina föräldrar förväntar sig allt av mig, dom förväntar sig A (MVG) och dom förväntar sig att jag ska sitta hemma varje helg. Men nej, mina betyg ligger på C (VG, typ). Ja vill inte sitta hemma varje helg och bara ha tråkigt, nej jag är på fester. Nej jag är inte tjejen som dricker mig full hela tiden, men jag vill ändå kunna ha kul. Och så tror jag ganska många känner. Och som ni ser så förstår jag er precis. Visst man kan ha A i alla ämnen, men ha kul ändå! Ditt liv ska inte bara vara plugg och arbete. Det kan vara en stor del men inte hela ditt liv. Livet är kort...
Och såklart ska du finnas där för dina kompisar men sätt dig själv först. Ska jag vara ärlig så sätter jag inte mig själv först. Mina vänner betyder allt för mig, även om jag är dödsjuk och dom behöver mig så åker jag till dom. Men jag mår riktigt dåligt över det. Alla säger åt mig att jag ska ta hand om mig själv först. Och dom har rätt. Ta hand om dig själv först. Annars kommer du börja må riktigt dåligt...

Kommentarer
Postat av: Nattha

Sv: Ja, du har väl rätt, bara att fortsätta kämpa på med skolan och försöka orka ändå. Men det jobbiga är att vi har flera prov i veckan, hinner ju inte plugga! Eller, hinner inte göra annat än att plugga! Men, snart är den värsta tiden över! Efter julen blir det nog bättre! För då har vi kommit igång med allt!

Vad har du valt för linje/inrikning? :)

2011-10-26 @ 15:43:02
URL: http://natthah.blogg.se/
Postat av: Nattha

Sv: Haha, då kommer du också bli en pluggis :D Ne, skoja x)

Nae, jag går naturbruk, med inriktning häst! :)

Kram!

2011-10-26 @ 20:21:43
URL: http://natthah.blogg.se/
Postat av: Anna

riktigt bra blog!

2011-10-27 @ 22:07:32
URL: http://annamarcuson.blogg.se/
Postat av: anna

Du blev veckans blog! Tycker du peppar sjukt bra och tar upp viktiga saker!

2011-10-27 @ 22:23:56
URL: http://annamarcuson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0