Svar på tal! 4

jag förstår att du har svårt att lita på människor. Jag var sånn ett tag, men tiden gick och jag lyckades få tillbaka förtroendet för folk. Saken är den att egentligen kan du inte göra så mycket. Du kan inte tvinga dig själv till att lita på personen.
Men det finns kanske små saker du kan göra. Till exempel om du känt personen en lång tid. Han/hon kanske litar fullständigt på dig. Då kanske du kan berätta något, nåbon liten hemlighet. Inte din allra största. Börja smått och se hur personen reagerar. Om han/hon reagerade på ett bra sätt. Ja då kanske du kan berätta någon mer liten hemlighet. Såklart inte på en och samma gång. Men om allt känns rätt när du pratar med personen och du märker att personen i alla fall litar på dig då kanske du borde tänka efter och känna ifall du kan börja lita på honom/henne.
.
Somsagt kan du inte tvinga fram den känslan av att lita på någon, och egentligen kan jag inte lova att personen kommer att finnas där hela tiden. Men du förlorar inget av att berätta någon liten hemlighet. Var bara försiktig så att du inte börjar med din största hemlighet.
Hoppas det var tillräkligt med svar, säg till annars.
Lycka Till!

Kommentarer
Postat av: Linda

Tack för att du hjälper oss. du är en underbar människa.

2011-10-13 @ 20:55:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0