Svar på tal! 7

Svar: Har du pratat med din mamma? det är alltid det första du kan göra. Om du inte pratat med henne så gör det och säg hur du känner. Säg verkligen allt du tycker för att hon ska förstå! Nu vet jag inte varför hon är en dålig mamma så jag kan inte säga exakt vad du ska säga till henne. Men få henne att förstå!
När du har pratat med henne så kanske allt blir bättre. Om de inte blir det så kanske du behöver lite tid ifrån henne. Fråga en kompis om du får bo hos henne/honom i kanske någon vecka. Du kan ju passa på nu medans det är lov, då har du inte skolan att oroa dig för. Det kan alltid göra det lite bättre. somsagt så vet jag inte vad som gör henne till en dålig mamma så jag kan inte hjälpa dig så mycket mer just nu.
Men tänk så här: Det finns fler som har det som dig, kanske någon du känner eller kanske inte. Men de finns alltid fler i samma situation. Försök att lösa de på bästa sätt utan att såra eller skada andra och dig själv.
Hör av dig om du vill ha mer hjälp :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0