Viktigt!! LÄS!

Jag var inne på en sida, kommer tyvärr inte skriva vilken sida eftersom att den här killen inte förtjänar någon högre statistik.
Han skriver flera inlägg där det står att han hatar feta människor och så vidare. Och då kom jag att tänka på detta med utseendefixering. Jag har pratat om detta innan men jag vill ta upp det igen eftersom att i samhället så blir det bara större och större. Den här killen anar inte hur mycket folk han sårar!
Alla tjejer föds inte med den perfekta huden, den smala midjan, dom stora brösten, den fina fylliga rumpar, det långa vackra håret. Tjejer föds inte så! För att tjejer ska vara snygga nu för tiden så gäller det att hon måste följa den här listan.
  • Inte för lång men inte heller för kort.
  • Smal
  • Stora bröst
  • Platt mage
  • Det långa vackra håret
  • Den fina fylliga rumpan
  • Den perfekta hyn
Det har gjorts en undersökning och där sägs det att killar gillar tjejer med rakt hår. Så tjejer måste bränna sönder sitt hår också. Hon ska platta håret, flera lager smink bara för att få den perfekta huden och så vidare, hon ska inte ha samma kläder två dagar i rad. Då är man inte snygg
Våra dröm idial är ju sådana som tjejerna som står i bikini, är smala som pinnar och inte har en enda "bristning". Det är ju riktigt sjukt att vi vill se ut så.
Vi borde kämpa för en framtid där folk tittar på insidan istället för utsidan. Man kan ju knappt gå utanför dörren utan att bli dömd...
Hela tiden hör jag killar som säger: "Hon va ju ful, hon har inga bröst, hon är osminkad, hon har mjukisbyxor". Säger inte att alla killar säger så men jag hör sånt här hela tiden... vafan, alla är fina på sitt sätt! Och hon har inga bröst? vadå ska man behöva operera sig bara för att killarna ska bli nöjda? Och alla tjejer orkar inte sminka sig hela tiden, man är fin naturligt! och mjukisbyxor? Det är ju as härligt att ha! man vill inte precis gå runt i tajta små saker så att man knappt kan röra sig!
Men saken är att killarna jämnför tjejerna med tjejerna i modetidningar som är så photoshopade att dom ser omänskliga ut.
Men vi tjejer är inte mycket bättre. Måste verkligen killar vara på gymmet 24/7 bara för att vi ska vilja ha dom? Nej! mulliga killar är också gulliga! Tänk vad kramgoa dom är ;)
Och facebook har blivit en tävling om vem som har den snyggaste profilbilden! I chatten skriver folk ofta att jag ska gilla deras profilbild.  Det hände senast igår då min bästa vän bad mig att gilla hennes bild för att hon inte ville känna sig "mobbad". Det är som att ifall man inte får mer än 20 gillningar så är man inte fin. Liksom va?
Det är helt fuckt up! Allt nu för tiden handlar ju om hur man ser ut! Jag är trött på dom killarna i stan som går runt och kollar på tjejer. Antingen säger dom: Damn! henne skulle jag vilja banga! eller: Aldrig, jävlar vad ful!
Fattar inte varför man hela tiden ska döma tjejerna så? fast vissa tjejer gör likadant! Man ser på stan att dom kollar in killar, och dom behöver inte säga ifall dom tycker killen är snygg eller inte, det är bara att kolla på hennes ansiktsuttryck så får man svaret. Typ sätter betyg på hur snygg man är.
Jag hörde en kille säga här om dan: "såg en tvääär snygg tjej igår, jag skulle lätt köra in den och sen dumpa henne hahahah!!!" Han sa seriöst så! och jag har hört tjejer säga det också, bara det att dom är lite mer diskreta. Man skulle ändå tro att allt sånt är över men de blir ju bara fler och fler såna personer. Varför inte bli respekterad för den man är? Men respekten för tjejer finns inte ens längre.
Tjejer är objekt som man bara ska gå runt och dömma. Och detta kommer att bara öka under åren som kommer. Förstår ni hur folk kommer må om några år? det kommer ju bli helt galet vad utseende fixerade folk kommer vara då. Och jag tycker redan att de har gått över gränsen.
I 9 av 10 fall så handlar mobbningen om utseendet. Man mobbar ju inte folk som ser ut på listan jag skrev förut eller hur?
Hur svårt kan de vara att respektera folk som dom är, och jo, faktum är att varenda person där ute sänker alla andra som inte ser ut som listan. Det räcker med en blick, en suck, ett ord. Alla förstår vad dom menar.
Varje dag ser jag typ tjejer i 9-19 års åldern (ibland äldre/yngre) Som har så mycket smink att dom ser photoshopade ut. Liksom, dom försöker vara som dom där jävla barbie dockorna. Och de är ju så dom vill se ut för det är ju alla dom bilderna på photoshopade tjejer som killar gillar. Och man vill ju ha en killes godkännande.
Vissa klär sig som horor (ursäkta språket) och gör allt bara för att få till sig alla killars blickar. Dom där "wow" blickarna. När man för en sådan, då vet man att då är man snygg. Man blir ju beroende av dom blickarna och går hur långt som helst för dom. De finns en hemsida, eller ja ganska många, där tjejer lägger ut bilder på sg själva och så får folk sätta betyg på hur fin man är.
Ni hör ju själva hur jävla dumt de låter! Jag har sätt tjejer som nästan visar allt bara för att få topp betyg. Den personen som kom på den här sidan måste ha varit hög eller något. Man sätter ju inte betyg på utseende. Den där listan betyder allt för vissa, liksom det är galet! hur lågt sjunker man inte om man lägger ut en bild på sig själv och vill ha den betygsatt bara för att man måste få en bekräftelse över att man är snygg. Dom måste må jävligt dåligt över sig själva.
I skolan hör man hela tiden: " Jag är så tjock. Hjälp jag måste banta. Nej, jag ska inte äta i bamba"
För blir man "för tjock" så blir man inte respekterad och accepterad av vissa killar.
Dom säger ju de bara för att andra ska säga att dom är smala och skit snygga, men de vet dom egentligen, dom vill bara höra de själva. Killarna ställer ju dessa kraven, och tjejerna plågas sönder av det!
Det skrämmer mig hur allt detta kommer att vara i framtiden. Jag vill inte ens veta!
Men en sak ska ni alla veta. Ni är så jävla fina som ni är!! Och alla killar är inte så som jag har beskrivit men det finns många. Och dom som är det är inte ens värda en blick åt ert håll. Ni är så otroligt mycket starkare än dom för ni står emot utseendefixeringen, och innerst inne vet dom om, att du är vacker.
Precis som den du är!

Demi lovato är en jävligt bra förebild, hon föll för utseendefixeringen. Men hon kämpade sig upp mot toppen. Nu är hon en av världens bästa förebilder. Hon är ung men står emot uteseendefixeringen. Hon är inte överdrivet smal som en pinne. Hon har kurver och hon skäms inte för det. Jag tycker hon är skitsnygg med den kroppen! Man behöver inte vara en pinne!! Ha kurver och va stolt över de, precis som Demi!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är så jävla rätt!! äntligen någon som vågar ta upp det!

2012-01-21 @ 18:31:57
Postat av: Anonym

Du har ***

2012-01-21 @ 18:32:49
Postat av: Linda bieber ♥

ÅÅ gud vad rätt du har. jag är så HIMMMLA trött på killarna i min klass. dom tittar bara på dom som sminkar sig och klär sig rätt och så. för ville jag också se ut som dom som kallas "perfekta" men idag går jag med min stil, nästan aldrig smink, är mig själv och är stålt för det. jag bryr mig inte om killar när dom är såna. dom får tycka vad dom vill om mig. jag kanske inte är perfekt, men det är ingen. och en dag kommer det komma en kille som gillar mig för den jag är. och jag kan vänta. jag är inte beroende. (inte som vissa andra)

Postat av: Ronya

Sååå jäkla rätt!!! Älskar Demi hon är sån äkta role model och hon står för det hon gått igenom och det är så modigt! Stay Strong ♥

2012-01-22 @ 21:10:23
URL: http://whoiamronya.soclog.se/p/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0